Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου 2013

Άσκηση κριτικής, σύγκριση, εσωτερικές συγκρούσεις ( μέρος τέταρτο)

Όλοι μας τις έχουμε τις εσωτερικές συγκρούσεις. 


Είναι οι δυο φωνούλες μέσα μας  που μαλώνουν σχεδόν κάθε μέρα.
Είναι οι συνεχόμενες συγκρούσεις για τις ανάγκες μας, τις επιθυμίες μας και τα συναισθήματά μας.
Μας παρουσιάζονται καταστάσεις στη ζωή μας που μοιάζουν να είναι ίδιες. Δηλαδή μια παρόμοια σχέση, παρόμοιες συμπεριφορές από ανθρώπους, ίδιες εξελίξεις στο θέμα της δουλειάς και μείς εξακολουθούμε να αντιδρούμε ίδια στην κάθε όμοια κατάσταση. Τι είναι αυτό που πρέπει να αλλάξω σε μένα για να αλλάξουν και τα πράγματα δίπλα μου? Υπάρχουν αρκετές καταστάσεις που μοιάζουν με «καταδίκη». Αν μέσα σε αυτές τις καταστάσεις ψάξω θα δω ότι έχουν πολλά θετικά να με διδάξουν. Μόλις αποδεχτώ όλα αυτά τα θετικά η κατάσταση αυτή σιγά- σιγά θα χάσει τη δύναμή της και θα σταματήσει. Αυτό που έχουμε εκπαιδευτεί όμως όλα αυτά τα χρόνια της ζωής μας είναι να εστιαζόμαστε στην αρνητική πλευρά των καταστάσεων, να ξεφυσάμε με πόνο και θλίψη και να ρωτάμε «γιατί σε μένα Θεέ μου, τέτοιο φορτίο»? Τίποτε δεν είναι τελικά αρνητικό παρά μόνο αν το «βαφτίσω», έτσι.
Υπάρχει μέσα μου μια φωνούλα η οποία δεν είναι και τόσο δυνατή, που μου λέει να δω τα πράγματα διαφορετικά, αφού δεν ακούω αυτή τη φωνούλα, ίσως να μου παρουσιάζονται άνθρωποι που να μου λένε να δοκιμάσω έναν νέο τρόπο για κάποιες καταστάσεις, ίσως ακόμη και να με προτρέπει η κατάσταση να αλλάξω τακτική. Όμως αντ’ αυτού υπερισχύει η πιο δυνατή φωνή, αυτή της συνήθειας και του Εγώ έτσι ακολουθώ το συνηθισμένο τρόπο, τον κοινωνικά αποδεχτό, αυτό που μου λένε όλοι, η φωνή της λογικής.
Οι βασικές εσωτερικές μας συγκρούσεις υπάρχουν σχεδόν στο ξεκίνημα της  ζωής μας, όταν έπρεπε να αποφασίσουμε για τις επιλογές μας.
Ποιο επάγγελμα θέλω να ακολουθήσω και πρέπει.
Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά για έναν επιτυχημένο γάμο. Πώς να αποφύγω αυτά που οι άλλοι πέρασαν μέσα από έναν γάμο.
Να διαλέξω ανάμεσα στην οικογένεια και την καριέρα.
Να είμαι κοινωνικά αποδεχτή/ός. Γενικά να είμαι καταξιωμένος/η και αυτή η καταξίωση έρχεται μέσα από τα υλικά αποκτήματα( σπίτια, λεφτά, αυτοκίνητα κ.λ.π) .
Να θέλω την αγάπη δίχως όρους και όρια, αλλά οι φόβοι μου με προειδοποιούν ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό.
Να μην μπορώ να καταλάβω αν είναι πιο σημαντικό να ικανοποιώ τους άλλους ή εμένα.
Να μην μπορώ να επιλέξω μεταξύ των υλικών αγαθών ή των πνευματικών, αφού μια μπλούζα θα μου δώσει άμεσα χαρά, ενώ τα αποτελέσματα της πνευματικότητας καθυστερούν και γω βιάζομαι.
Να μην ζητάω τη βοήθεια από κανέναν, αλλά όταν κανείς δεν προσφέρεται να με βοηθήσει αισθάνομαι μόνη/ος μου και εγκαταλειμμένη/ος.
Να χρειάζομαι μια συμβουλή για να δω τα πράγματα διαφορετικά και όταν μου τη δίνουν νιώθω ότι πνίγομαι και δεν με αφήνουν να κάνω ότι θέλω.
Να θέλω ελευθερία κινήσεων από τον σύντροφό μου, αλλά όταν τη ζητήσει εκείνος νιώθω ότι με απορρίπτει και ότι με βαρέθηκε.
( 3ο μυστικό πέρασμα )

Δωροθέα