Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2013

Αυτοεκτίμηση...... τα φτερά είναι δική μας επιλογή

Ερώτηση για τα τετράδιο:  Πώς δείχνω την αγάπη μου σε μένα και στους άλλους?

Όταν ξέρεις και εκτιμάς ακριβώς αυτό που είσαι και είσαι σε απόλυτη ισορροπία με τον Εαυτό σου ( όχι το Εγώ) τότε είσαι γεμάτη/ος από αποδοχή, καλοσύνη, αγάπη, συμπόνια, τόσο για τον Εαυτό σου όσο για τους άλλους.
Όταν όμως η αυτοεκτίμησή σου είναι σε χαμηλά επίπεδα ή την έχεις αντικαταστήσει με την αυτοκριτική, τότε έχεις αρκετές πιθανότητες για ψυχικές διαταραχές όπως κατάθλιψη.
Αυτό-τιμωρία κάνω στον Εαυτό μου, γιατί το εγώ μου έχει πέσει στα «πατώματα» από διάφορα γεγονότα και καταστάσεις.
Η αυτοεκτίμηση ανεβάζει τον Εαυτό και καταρρίπτει το Εγώ.
Η αυτοκριτική ρίχνει τον Εαυτό και ανεβάζει το Εγώ.
Η αυτοκριτική με κάνει να βλέπω τα αρνητικά στοιχεία παντού.
Η αυτοεκτίμηση με κάνει να αποδέχομαι ότι με περιβάλλει.
Όταν εκτιμώ τον Εαυτό μου, εκτιμώ και κάθε μου σχέση, γιατί ξέρω ότι μου δίνει ακριβώς ότι χρειάζομαι.
Αν δεν αγαπώ τον Εαυτό μου, τότε όλες οι σχέσεις μου φαίνονται προβληματικές, ότι οι γύρω μου δεν με καταλαβαίνουν, με υποτιμούν, εκμεταλλεύονται την καλοσύνη και την υπομονή μου.
Την έλλειψη αυτοεκτίμησης θα τη δω εύκολα σε άτομα που μοιάζουν ισορροπημένα και που έχουν ως καμουφλάζ την έκφραση «Εγώ τα έχω βρει με τον Εαυτό μου». Αυτοί οι άνθρωποι αναδεικνύουν κάθε τους πράξη, διεκδικούν το ενδιαφέρον των άλλων με κάθε τρόπο, είναι υπεροπτικοί, υποτιμούν καταστάσεις, γεγονότα και ανθρώπους. Συνήθως αυτοί οι άνθρωποι κρύβονται μέσα στην επιτυχία της δουλειάς τους ( ένας τομέας της ζωής) γιατί φοβούνται τον τομέα της συναισθηματικής απελευθέρωσης, φοβούνται να αφεθούν μέσα σε μια σχέση και γενικά φοβούνται να αφεθούν στη ροή και στην εξέλιξη.
Έτσι αποφεύγουν να δεθούν με ανθρώπους, είναι μυστικοπαθής, απόμακροι γιατί φοβούνται τη φροντίδα, τη στοργή τόσο να την δώσουν και άλλο τόσο να την πάρουν και προτιμούν την έλλειψη επικοινωνίας σχεδόν με όλους.
Άλλοι αγωνίζονται να δείξουν και να αποδείξουν την αξία τους. Αυτοί είναι που έχουν μεγαλύτερη ανεπάρκεια και σίγουρα δεν γνωρίζουν τίποτε για την αξία τους έτσι ζητάνε μόνιμη επιβεβαίωση.
Οι ανταμοιβές και οι ανταλλαγές μας έχουν φέρει σ’ αυτή την κατάσταση.
Αφού  έπρεπε να διαβάσω παραπάνω για να πάρω αυτό το Άριστα!!!
Αφού  έπρεπε να φροντίζω το αδερφάκι μου για να έχω την αποδοχή της οικογένειας.
Αφού  έπρεπε να δώσω (να φτύσω αίμα) για να πάρω.
Αφού  έπρεπε να λυσσάξω από την πείνα για να μείνω αδύνατη και έτσι να μπορώ να ανταγωνίζομαι ισάξια τα πρότυπα.
Αφού  έπρεπε να αγωνίζομαι, για να παραμείνω στη ροή των εξελίξεων.
Όλα αυτά είναι κάποιοι από τους παράγοντες που με έχουν επηρεάσει και με «εκτιμώ» σύμφωνα με……… ότι.
Στην ουσία δεν με έμαθα ΠΟΤΕ γιατί δεν με άφησαν να με μάθω. Δεν έπρεπε να με μάθω. Έτσι πρόσταζε το κατε-στημένο και η κριτική των γύρω μου η οποία έχει  σφηνωθεί στο κεφάλι μου πολύ καλά!!!
Γκρεμίζω λοιπόν όλα αυτά τα τείχη, που έχτισαν με επιτυχία όλοι τους μέσα μου. Τείχη που μου κλείνουν κάθε πρόσβαση προς το ΟΛΟ. Τείχη που με έχουν καταδικάσει να γεράσω, να αρρωστήσω, να μην βλέπω πουθενά την ευτυχία, να ανοίγω την τηλεόραση και να νιώθω πόνο και απέχθεια για το ότι είμαι άνθρωπος.
Φτάνει!!! Είναι η ώρα να δημιουργήσω έναν νέο πλανήτη με φως από την ψυχή μου και την ολότητά μου.
Φτάνει!!! Είναι η ώρα να πω στον Εαυτό μου ότι μπορώ να αλλάξω.
Φτάνει!!! Είναι η ώρα να αγκαλιάσω εμένα και όλους τους άλλους με αγάπη δίχως όρους και όρια. Όρους και όρια που μας έχουν κατατάξει στην απόλυτη εξαθλίωση, πείνα, φτώχια, μιζέρια, δυστυχία δηλαδή με μία λέξη κόλαση.
( 3ο μυστικό πέρασμα ) 

Δωροθέα