Τετάρτη, 2 Οκτωβρίου 2013

Συναισθηματική ψυχρότητα – Έλλειψη τρυφερότητας & στοργής (μέρος δεύτερο)

Όταν όμως η καλοσύνη αποζητά την προσοχή των άλλων, τότε η 


θλίψη θα αρχίσει να κυριαρχεί στο σώμα μου και θα ξεκινήσουν σιγά- σιγά και τα προβλήματα υγείας με διάφορα μπλοκαρίσματα, πόνους, ασθένειες. Γιατί η καλοσύνη μου, είχε την πρόθεση να με «ανεβάσει» στα μάτια των άλλων.
Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται τα κενά και οι ελλείψεις στα συναισθήματά μου, γιατί δίνω άλλο από αυτό που νιώθω και τελικά αυτό είναι εναντίον μου. Πώς γίνεται να δώσω κάτι που νομίζω ότι έχω, ενώ  δεν το έχω?  Έτσι βγάζω συνέχεια άμυνες σε όλες μου τις σχέσεις αλλά κυρίως με τον εαυτό μου. Το κενό αυτό που δημιουργώ είναι συνήθως από μένα για μένα. Πώς μπορώ να το καλύψω αυτό το κενό?
Ένας τρόπος είναι να παρατηρήσουμε τους ανθρώπους από το κοντινό μας περιβάλλον, από τι σε στερούν σε συναισθηματικό πάντα επίπεδο? Αυτός είναι ένας εύκολος τρόπος για να δεις ότι από αυτό που σε στερεί ο άνθρωπός σου, συνήθως πρώτα εσύ στερείς τον εαυτό σου. Άρα ο άλλος σου φέρεται με τον τρόπο που εσύ φέρεσαι στον εαυτό σου. Μόνο που από σένα γίνεται  αντανακλαστικά και χωρίς να το καταλαβαίνεις . Ο απέναντί σου, επειδή σε ένα βαθμό είναι «δάσκαλός» σου στη ζωή, προσπαθεί να σου δείξει με την συμπεριφορά του, σε ποιο βαθμό δεν δίνεις εσύ σε σένα αυτά που έχεις ανάγκη. Όταν αυτή την ανάγκη την δεις,  την αναγνωρίσεις και αρχίσεις να την καλύπτεις πρώτα εσύ σε σένα,  τότε αυτομάτως και ο άλλος θα αλλάξει συμπεριφορά απέναντι σου, προς το καλύτερο.
 Ποιο εύκολο όμως για μας είναι να αρχίσουμε να καλύπτουμε το συναίσθημα που μας λείπει αν το αντικαθιστούμε συνήθως με  την ύλη? Μπορεί να αρχίσουμε να βάζουμε κιλά. Μπορεί να ψάχνουμε να βρούμε ένα στυλ που να μας πηγαίνει αλλάζοντας συνεχώς τα μαλλιά μας με κουρέματα και χρώματα. Και μπορεί να πάμε και σε ακραίες καταστάσεις ποτό, ναρκωτικά. Συνήθως η συναισθηματική ψυχρότητα βρίσκεται στις ελλείψεις μας. Ψάξε λοιπόν να δεις με τι καλύπτεις το συναίσθημά σου και ρώτα τον εαυτό σου γιατί φοβάσαι να το εκδηλώσεις, και ο τρόπος που επιλέγεις να το εκδηλώνεις είναι να  δημιουργείς  άμυνες?

Άμυνα στις προσωπικές σχέσεις.
Άμυνα στους γονείς και τα αδέρφια μου.
Άμυνα στο σύντροφο και τα παιδιά μου.
Άμυνα στην δουλειά μου.
Άμυνα μπορεί να βγάλω και στην ύλη, στερώντας μου κάποιες υλικές απολαβές, σαν μορφή τιμωρίας.
Παίρνουμε το τετράδιό μας και αργά, σχολαστικά αναζητάμε τις απαντήσεις για τις άμυνες.
 Γιατί μας  καλύπτει η συναισθηματική φτώχεια που συνηθίσαμε?
Δεν είμαι απόλυτα σίγουρη/ος ότι θα μου προσφέρουν  κάτι αξιόλογο, ποιο πολύ πιστεύω πως  θα με κάνουν πιο δυστυχισμένη/ο?
Αφού θα μοιάζω ευάλωτη/ος, χαζοχαρούμενη/ος και γελοία/ος, ανοιχτή/ός προς εκμετάλλευση.
Μπορεί να έχω ήδη γνωρίσει τέτοιους ανθρώπους καλόκαρδους, τρυφερούς, στοργικούς, χαρούμενους που τελικά η ζωή δεν τους φέρθηκε με το «γάντι». Άρα πώς είναι σίγουρα τα θετικά συναισθήματα?
( 4ο μυστικό πέρασμα ) 

Δωροθέα