Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου 2013

η ζωή είναι ένας καθρέφτης

Μην κάνεις αυτά που δε θέλεις να σου κάνουν.

Μη σκέφτεσαι αυτά που δε θέλεις να σου συμβούν.
Μη κρίνεις τον άλλον γιατί θα τα «λουστείς».
Τι χαρακτηριστικό προσάπτουμε στον άλλον, ας πάρουμε το κουράγιο να κοιταχτούμε στον καθρέφτη και να αναζητήσουμε με ειλικρίνεια τον χαρακτηρισμό. Σίγουρα κάπου εκεί είναι κρυμμένος- μέσα από το βλέμμα στον καθρέφτη θα τον δούμε.
Όλοι μας λίγο πολύ έχουμε μέσα μας τα καλά μας στοιχεία και τα αρνητικά μας στοιχεία. Αυτά που προσπαθούμε να τα κρύψουμε όσο γίνεται, αλλά τα βλέπουμε με μεγάλη ευκολία στους άλλους.
Για να αναγνωρίσω κάτι όμως, θα πει πως το ξέρω και πως μου είναι οικείο, αλλιώς δεν θα μπορούσα να το αναγνωρίσω. Ξέρω ότι με ενοχλεί και κάπου μέσα μου το έχω κρυμμένο κι εγώ. Είναι τα στοιχεία του εαυτού μου που βγαίνουν στην επιφάνεια ανά περίπτωση, ίσως με μεγαλύτερη ευκολία να τα κάνω εγώ σε μένα.
Για παράδειγμα να μην τηρώ τις υποσχέσεις μου σε μένα αλλά να ζητώ από τον απέναντι συνέπεια και να τον κρίνω με μεγάλη ευκολία ασυνεπή.
Πριν λοιπόν κρίνω τον άλλον καλό είναι να αναζητήσω τη συμπεριφορά του σε μένα πότε και κάτω από ποιες συνθήκες κάνω αυτή τη συμπεριφορά.
Με ποια συμπεριφορά μπορώ να την αντικαταστήσω ?
Πώς μπορώ να τη βελτιώσω ?
Έτσι θα αποκτήσω κατανόηση προς τους άλλους αφού κι εγώ έχω παρόμοιες συμπεριφορές. Έτσι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα από τη στιγμή που την αναγνωρίσω σε μένα να σταματήσει να την έχει ο απέναντι ως συμπεριφορά.

Γιατί ο κάθε άνθρωπος απέναντί μου καθρεφτίζει κομμάτια του εαυτού μου κι εγώ δικά του. 
( αναγέννηση )

Δωροθέα