Τρίτη, 8 Οκτωβρίου 2013

Ταπεινότητα- καλοσύνη

Ταπεινός είναι αυτός έχει φέρει το Εγώ του σε ισορροπία και 

δημιουργεί ευλογίες στον Εαυτό του, στον περίγυρό του και γενικά με όλη του τη συμπεριφορά συμμετέχει και στη βελτίωση του πλανήτη.
Η ταπεινότητα είναι μια Αρετή, που χρειάζεται να τη γνωρίσουμε όλοι μας από κοντά. Είναι μια διαδρομή γεμάτη από λουλούδια.
Πώς θα γνωρίσω αυτή την Αρετή?
Η γνωριμία μου με την Ταπεινότητα θα έρθει όταν, ότι κάνω και νιώθω είναι απόλυτα συνδεδεμένο με την ψυχή μου και άρα με το Θεϊκό σχέδιο.
Αν κάθε μου πράξη, είναι πράξη προσφοράς μέσα από αγάπη και αποδοχή και όχι μέσα από ανταποδοτικούς χειρισμούς. Έδωσα για να πάρω.
Η παροιμία μας το λέει ξεκάθαρα: « Κάνε το καλό και ρίχτω στο γιαλό». Όταν γνωρίσω την  ταπεινότητα θα δω ότι δεν υπάρχει ζυγαριά που να λέει αν έδωσα περισσότερα ή λιγότερα.
Όταν θυμάμαι ότι κάθε μου πράξη που έχει μέσα της την αγάπη δίχως όρους και όρια τότε έχω δημιουργήσει έναν κύκλο και τον έχω ολοκληρώσει αυτό τον κύκλο.
Τώρα θα ρωτήσετε τι σχέση έχει ο κύκλος. Εδώ λοιπόν θα σας πω ότι ολόκληρο το σύμπαν λειτουργεί μέσα σε κύκλους και με κυκλική κίνηση.  Οι πλανήτες είναι σφαίρες, άρα κύκλος. Οι οποίοι κινούνται κυκλικά. Η καθημερινότητά μας είναι γεμάτη κύκλους. Η εβδομάδα κινείτε κυκλικά, οι εποχές του χρόνου κυκλικά. Ακόμη και οι ευθείες γραμμές που βλέπεις εσύ να υπάρχουν, είναι κι αυτές μία κυκλική διαδρομή, γιατί βρίσκονται πάνω στον πλανήτη μας που και αυτός είναι κυκλικός, άρα αν μπορούσαμε την γραμμή που βλέπεις ως ευθεία να την πάμε γύρω από τον πλανήτη θα έβλεπες ότι είναι ένας ακόμη κύκλος.
Η ζωή ενός ανθρώπου λοιπόν είναι γεμάτη κύκλους. Κάποιοι ολοκληρώνονται από μόνοι τους και κάποιους πρέπει να τους ολοκληρώσουμε εμείς. Για να καταλάβετε τους κύκλους που ολοκληρώνονται από μόνοι τους, αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να δείτε το μεγάλωμά σας. Η ολοκλήρωσή σας από μωρό σε παιδάκι ήταν ένας κύκλος. Από παιδάκι σε έφηβο άλλος κύκλος, από έφηβο σε μεσήλικα και από μεσήλικα σε ηλικιωμένο. Μέσα σε αυτούς τους κύκλους που υπάρχουν στη ζωή του κάθε ένα από μας, υπήρξαν κύκλοι που τους επιλέξαμε εμείς να μπουν στη ζωή μας. Ο κύκλος σπουδών λόγου χάρη.
Υπάρχουν αρκετοί κύκλοι που τους αρχίσαμε και έχουν μείνει στη μέση και δεν ολοκληρώθηκαν σχεδόν ποτέ ή ποτέ. Ο ένας τέτοιος δικός μου κύκλος ήταν τα Αγγλικά, τα οποία τα έφτασα μέχρι το πτυχίο και σταμάτησα. Είναι ένας κύκλος μου που ποτέ δεν ολοκληρώθηκε.
Πώς αρχίζουν βασικοί μου κύκλοι και οι κύκλοι από δική μου επιλογή? Αρχίζω με τον πρώτο μου κύκλο στη ζωή μου που λέγεται οικογένεια είναι οι γεννήτορες μου, οι άνθρωποι που με έφεραν στη ζωή. Ο επόμενος  κύκλος που λέγεται σχέση και σχέσεις ( με φίλους, συμμαθητές κλπ) . Ο κύκλος που λέγεται σύντροφος  και  νέα  οικογένεια.  Άλλον κύκλο που λέγεται εργασία και μικρότερους κύκλους που δεν τους δίνω και ιδιαίτερη σημασία, οι οποίοι είναι σχεδόν όλοι τους ανοιχτοί.
Όταν ψάξεις θα δεις ότι έχεις ανοιχτούς «λογαριασμούς» με όλους σου τους κύκλους.
Η ολοκλήρωση έρχεται μέσα από μένα για μένα. Τίποτε και κανένας δεν μπορεί να μου δώσει την ολοκλήρωση που χρειάζομαι. Είναι μερικές γυναίκες που νιώθουν ότι ολοκληρώνονται όταν κάνουν για πρώτη φορά έρωτα, όταν παντρεύονται ή όταν αποκτήσουν το πρώτο τους παιδί. Η ολοκλήρωση αυτή όμως είναι στιγμιαία και δεν έχει διάρκεια, γιατί? Γιατί ολοκληρώθηκα βιολογικά, αλλά η συναισθηματική ολοκλήρωση ήταν στιγμιαία γιατί πραγματικά δεν ήξερα γιατί το ήθελα το παιδί, το γάμο κλπ.
Ας δούμε με παράδειγμα  την ολοκλήρωση ενός κύκλου.
Έχω την πρόθεση να μαγειρέψω παστίτσιο, ας πούμε, καταγράφω τα υλικά που χρειάζομαι και μπαίνω στη διαδικασία να τα αγοράσω. Μετά ξεκινάω την προετοιμασία και βάζω τελικά το παστίτσιο στο φούρνο για να ψηθεί. Έτσι ολοκλήρωσα τον κύκλο.
‘Άλλο παράδειγμα για κύκλο που δεν ολοκληρώνεται. Ξεκινάω να κάνω διατροφή για να χάσω μερικά κιλά και να βελτιώσω την εικόνα της σωματικής μου υγείας και ισορροπίας. Ξεκινάω τον κύκλο αυτό με ενθουσιασμό και λίγες μέρες μετά πέφτω πάλι στα ίδια. Εδώ θα δεις είτε ότι τον συγκεκριμένο κύκλο τον ξεκινάς για τους άλλους και για να ταιριάζεις με τα όποια πρότυπα που κυκλοφορούν. Πάντως επειδή δεν είναι δική σου επιλογή και απόφαση, μοιάζει σαν να μαστιγώνεις τον εαυτό σου, εκείνος δεν αντέχει άλλη κακοποίηση και επιστρέφεις στο φαί και αυτή τη φορά ίσως πιο επιθετικά. Το ενδεχόμενο να βάλεις τα όποια κιλά έχασες και λίγα παραπάνω είναι πολύ πιθανό. Γι αυτό και βλέπεις ανθρώπους να έχουν την κατάσταση ακορντεόν στην εικόνα του σώματός τους.
Θα δεις ότι οι κύκλοι που άρχισαν μεν από σένα, αλλά δεν ολοκληρώθηκαν δεν ήταν 100% δική σου επιλογή. Έδωσες την συγκατάθεσή σου για να κάνεις το χατίρι σε άλλους. Όταν ο κύκλος είναι αποκλειστικά δική σου επιλογή και απόφαση τότε έχει σίγουρα και θετικά αποτελέσματα και ναι θα τον ολοκληρώσεις, γιατί έχει μέσα του την ψυχή σου και την 100% επιλογή σου.
Οι περισσότεροι κύκλοι που ξεκινάω στη ζωή μου, νομίζω ότι είναι για μένα αλλά  δυστυχώς στην πραγματικότητα δεν έχουν στόχο εμένα, αλλά τον περίγυρο. Κάνω πράγματα για τους άλλους, τα οποία με βαραίνουν και με κουράζουν σχεδόν αμέσως. Έτσι όλο αυτό σίγουρα δεν λέγεται ταπεινότητα, αλλά «μαρτυρική επιβολή». Η οποία κάποια στιγμή θα με «ανταμείψει» με τον χειρότερο τρόπο, τόσο στο σώμα μου όσο και στις υπόλοιπες επιλογές μου. Που θα ψάχνω πάντα στα βλέμματα των άλλων να δω αν έχω πάρει τη σωστή απόφαση. Από τα πολύ απλά και καθημερινά μέχρι τα πιο σπουδαία. Θα ρωτάω ξανά και ξανά « σου αρέσει το φαγητό?» , «πώς σου φαίνονται τα μαλλιά μου» και θα χάνομαι μέσα σε έναν φαύλο κύκλο. Μόνο που ο φαύλος κύκλος έχει μια σημαντική διαφορά από τους άλλους. Ο φαύλος σημαίνει ότι είμαι συνέχεια στο ίδιο σημείο. Νομίζω ότι περπατάω, όμως είμαι ακόμη εδώ που ξεκίνησα. Μεγαλώνω μόνο ημερολογιακά αλλά όχι ουσιαστικά. Φεύγει η ζωή μου μέσα από τα χέρια μου και έρχεται η ώρα να ζήσω την τελευταία μου διαδρομή στη ζωή. Κοιτάζω πίσω με θλίψη και ανακαλύπτω ότι δεν ήμουν πραγματικά εγώ που έζησα όλα αυτά.  Και ακούς να λέγεται με πόνο στην ψυχή «στερνή μου γνώση να σ’ είχα πρώτα».  Αυτή η τόσο σπουδαία έκκληση που κάνει κάποιος στο Finale της διαδρομής του, εμάς θα πρέπει να δώσει μια μεγάλη σφαλιάρα κατακούτελα. Και να πούμε ότι αυτή την πρόταση δεν θα την πω. Θα ζήσω τη ζωή μου με τις δικές μου επιλογές και όχι με τις δικές μου επιβολές.

 ( 4o μυστικό πέρασμα )

Δωροθέα