Σάββατο, 27 Σεπτεμβρίου 2014

Δάσκαλε οι σκέψεις με κατακλύζουν τι να κάνω ?

Δάσκαλε έμαθα να σκέφτομαι και λειτουργώ με το μυαλό συνέχεια. Η μία σκέψη έρχεται και η άλλη φεύγει. Το μυαλό μου συνέχεια δουλεύει ότι και να κάνω. Προσπαθώ να το βάλω σε σιωπή και δεν τα καταφέρνω.
Τι μπορώ να κάνω ?


Οι σκέψεις είναι ο τρόπος λειτουργίας του μυαλού, οπότε είναι φυσικό από τη στιγμή που εκπαιδεύτηκες να σκέφτεσαι μέσα από κάθε πράξη για κάθε πράξη, είναι λογικό το μυαλό σου να εργάζεται συνέχεια και αδιάκοπα.
Γίνε ο παρατηρητής σου, χωρίς καμία κριτική διάθεση ως προς τις σκέψεις. Για αρχή μη τις κατατάσσεις πουθενά ούτε σε θετικές ούτε σε αρνητικές. Απλώς άφηνε τες να υπάρχουν.
Πάρε ένα τετράδιο και κατέγραψε όλες σου τις σκέψεις που έκανες σήμερα, όσες μπορείς να θυμηθείς.
Αύριο κάνε πάλι το ίδιο. Όμως χωρίς ούτε να τις αξιολογείς,  ούτε να τις κρίνεις,  ούτε να τις κατατάσσεις. Απλώς παρατηρώ το μυαλό μου και καταγράφω όσες σκέψεις θυμάμαι, ότι έκανα.
Αυτό κάνε το για μια εβδομάδα.
Ύστερα διάβασε όλες σου τις σκέψεις που έχεις καταγράψει από την αρχή της εβδομάδας. Πόσες φορές υπάρχει επανάληψη στις ίδιες σκέψεις ? 

Κοίτα τώρα τις σκέψεις σου και ψάξε να βρεις είναι δικές σου ? Μήπως ανήκουν στο σύστημα ? Ποιες από αυτές αν δεν υπήρχε το σύστημα δεν θα τις έκανες ? Τώρα γιατί τις κάνεις ? Ποιος σε υποχρεώνει ? Τι θα γινόταν αν δεν υπήρχαν αυτές οι σκέψεις ? Πόσο σε αγχώνουν αυτές οι σκέψεις ? Τι συναισθήματα σου προκαλούν ?
Πόσες από αυτές τις σκέψεις θα έπαιρνες μαζί σου, αν ήταν να πας ένα ταξίδι σε ένα έρημο νησί για το υπόλοιπο της ζωής σου ? Αν η απάντησή σου είναι καμία, τότε ξανά κοίτα τις σκέψεις σου είναι δικές σου ? Ποιες είναι δικές σου ? Γιατί τις κάνεις ?
Όσο παρατηρώ τις σκέψεις μου χωρίς να τις κρίνω ή να τις αξιολογώ και εξηγήσω στον εαυτό μου ότι αυτές οι σκέψεις δεν είναι δικές μου, τότε σιγά σιγά θα  φύγουν. Αν αναζητήσω κάτω από ποιες συνθήκες τις κάνω και τι μου προκαλούν θα θελήσω να απαλλαγώ από αυτές.
Δημιούργησε μόνος σου ένα πλάνο αντικατάστασης των σκέψεων. Αντί να κάνω αυτή τη σκέψη που με αγχώνει από σήμερα στη θέση της θα βάλω αυτή.
Μέσα από αυτό το πλάνο εκπαίδευσης με υπομονή επαναπρογραμμάτισε το υποσυνείδητό σου. Εμβολίασε το με νέες πληροφορίες, με δικές σου σκέψεις.
Μη ψάχνεις αριστερά και δεξιά να βρεις ποιος συμφωνεί ή διαφωνεί με τον τρόπο αυτόν και τις νέες σου σκέψεις. Η αλλαγή αφορά εσένα και μόνο εσένα. Έτσι όταν αρχίσεις να τοποθετείς όλες αυτές τις νέες πληροφορίες με υπομονή και επιμονή, η αλλαγή δεν θα αργήσει να έρθει. Έτσι η τρικυμία του μυαλού θα κοπάσει και θα γίνει μία ήρεμη λίμνη. Όταν το μυαλό καθαρίσει από όλο αυτό το μαρτύριο δεν έχει λόγο να σε ταλαιπωρεί άλλο τότε το μυαλό παίρνει τη σοφία που του ανήκει και μετατρέπεται σε Νους. 

Όταν δεις ότι αυτός ο τρόπος σε γιάτρεψε τότε μπορείς να πεις και στους διπλανούς σου το πώς.

Να θυμάσαι πως όλοι οι άνθρωποι σκέφτονται, όλοι οι άνθρωποι έχουν έναν μηχανισμό που λέγεται μυαλό, έτσι δεν είσαι ο μόνος που βρίσκεται σε αυτή τη θέση. Όμως είναι πολύ γενναίο και σπουδαίο να θελήσεις να τα «βάλεις» με τις συνήθειες του μυαλού σου και να το βάλεις άλλο ρυθμό. Να θυμάσαι επίσης πως για να φτάσει το μυαλό σου να δουλεύει αλόγιστα χρειάστηκε όλα αυτά τα χρόνια που ζεις. Άρα μην περιμένεις τις αλλαγές από τη μία μέρα στην άλλη γιατί θα είσαι άδικος με τον εαυτό σου. 

ετικέτα ( πνευματικότητα ) 

Δωροθέα