Σάββατο, 27 Δεκεμβρίου 2014

Νέα χρονιά εντελώς καθαρή από το χθες

Πάντα τέτοιες μέρες που η μία χρονιά φεύγει και έρχεται η άλλη κάνουμε τις καλύτερες ευχές αλλά και όνειρα για την χρονιά που έρχεται.


Όμως η κάθε χρονιά έρχεται και μέσα στη νέα χρονιά μπαίνουν καταστάσεις και γεγονότα από την προηγούμενη και τελικά η νέα χρονιά είναι απλώς η παλιά χρονιά με καινούργια προβλήματα.
Μπορώ σε αυτή τη χρονιά να μην πάρω τα προβλήματα της προηγούμενης ?
Ναι μπορώ. Μπορώ να αδειάσω από τα προβλήματα αυτής της χρονιάς και να τα αφήσω εδώ σήμερα και όταν αλλάξει η χρονιά να έχει μέσα της την ευημερία.
Ποιος είναι ο τρόπος ?
Το πρώτο που οφείλω να κάνω είναι να αναζητήσω τα προβλήματα που έχω. Να τα καταγράψω σε μορφή λίστας σε ένα τετράδιο. Ύστερα να κοιτάξω με ειλικρίνεια τα προβλήματα αυτά και να αναζητήσω πόση συμμετοχή είχα και πώς και με ποιο τρόπο τα προκάλεσα. Γιατί για κάθε πρόβλημα που παρουσιάζεται στη ζωή μου έχω βάλει τα πρώτα θεμέλια εγώ ο ίδιος πρώτα. Μπορεί κάποια να μοιάζουν τυχαία, να μοιάζουν ξαφνικά προβλήματα, να μοιάζει ότι κάποιος άλλος μου τα προκάλεσε. Αλλά στην πραγματικότητα η έναρξη είναι από μένα και μόνο. Γιατί καλό είναι να θυμάμαι ότι τα κάστρα πέφτουν πάντα από μέσα και ποτέ απ’ έξω. Για όποιον με αδίκησε, για όλα όσα μου συμβαίνουν εγώ δημιούργησα τις προϋποθέσεις. 

Αυτή είναι η βασικότερη διαπίστωση που οφείλω να κάνω ως πρώτο βήμα και να παραδεχτώ το σημείο που μου αναλογεί, έτσι θα ξέρω με ποιο τρόπο προκάλεσα το πρόβλημα αυτό που βιώνω.
Όταν κάνω αυτή την τόσο ειλικρινή αναζήτηση και πάρω απόφαση να βγάλω από τα μάτια μου το πέπλο του ψεύδους, τότε εκεί σε αυτή τη στιγμή θα ξέρω και πως μπορώ να χειριστώ τα πράγματα για να μην υπάρξει επανάληψη του προβλήματος αλλά και πώς να σταματήσει.
Αφού έχω ετοιμάσει τη λίστα, λοιπόν, περνάω στο επόμενο βήμα που είναι η λύτρωση από το πρόβλημα.
Παίρνω ένα από τα προβλήματα της λίστας και το γράφω μόνο του. Ύστερα αναζητώ κάθε μου σκέψη και κάθε μου πράξη που με οδήγησε να βιώνω το πρόβλημα
Παράλληλα μπορώ να μελετήσω και το κείμενο το κλείσιμο των θυρών της σκέψης , έτσι θα αναγνωρίσω τις ψεύτικες σκέψεις από τις αληθινές.
Όσο γράφουμε που σημαίνει, αποδεχόμαστε το μέρος της ευθύνης μας, τότε πέφτει η μάσκα του εγώ.
Κάπου εκεί ζητήστε γραπτώς συγνώμη από τον εαυτό σας και συγχωρέστε τον που κατηγόρησε άλλους ανθρώπους για τον δρόμο αυτόν, για τον οποίο τελικά μόνο ο εαυτός σας ευθύνεται.
Αν κατά τη διάρκεια της αναζήτησης δεν μπορείτε να βρείτε το σημείο που σας αναλογεί ως έναρξη του προβλήματος, να ξέρετε ότι το εγώ σας δεν σας επιτρέπει να δείτε καθαρά. Αφήστε το τετράδιο και ασχοληθείτε με κάτι άλλο και επιστρέψτε ξανά κάποιες ώρες μετά. 

Να θυμάστε ότι ένα πρόβλημα δεν παρουσιάζεται ποτέ έτσι ξαφνικά, κάπου, κάπως έχουν μπει οι πρώτες διαδρομές συνήθως από δικές μας σκέψεις και πράξεις.
Μπορεί να μοιάζει το πρόβλημα ξαφνικό αλλά δεν είναι, ο πρώτος σπόρος έχει πέσει πολύ καιρό πριν και απλώς δεν τον θυμάστε, γιατί πολύ απλά δεν του δώσατε σημασία. Έπεσε λοιπόν ο σπόρος τότε κι εσείς καθημερινά τον «ποτίζατε» με σκέψεις και συναισθήματα και έτσι έγινε ένα δέντρο που σας κρύβει τον δρόμο της ευημερίας.
Ένα δέντρο το ξέρετε πολύ καλά δεν δημιουργείται από τη μία μέρα στην άλλη. Δε γίνεται να ξυπνήσουμε ένα πρωί και να δούμε στην είσοδο του σπιτιού μας ένα τεράστιο δέντρο φυτεμένο.
Μετά από όλες αυτές τις διαπιστώσεις λοιπόν κι αν ακόμη το εγώ σας, σας έχει κλειστά τα μάτια συνεχίστε να ψάχνεται. Αυτό που μπορείτε να ρωτήσετε το εγώ σας εκείνη την ώρα που σας κλείνει την πρόσβαση στην αλήθεια είναι : «Σου αρέσει η ζωή που βιώνουμε?» «Θέλεις να συνεχιστούν τα προβλήματά σου?» Το σίγουρο είναι ότι θα σας απαντήσει ότι δεν του αρέσει, οπότε εκεί μπορείτε να του πείτε, να περάσετε στο επόμενο βήμα της επίγνωσής.
Καλό είναι επίσης να θυμάστε, πως όλα όσα γράψετε, παραδεχτείτε δεν θα τα μάθει κανένας άλλος, οπότε δεν χρειάζεται μεταξύ εσάς και του εγώ σας να υπάρχει άμυνα. 

Μόλις λοιπόν βρείτε τους τρόπους που ενεργοποιήσατε όλο αυτό τον δρόμο για να δημιουργηθεί το όποιο πρόβλημα. Ξεκινήστε να κάνετε μία λίστα σε ποιους χρωστάτε συγνώμη. Γιατί το πρόβλημα άρχισε από εσάς και παράλληλα κατηγορήσατε σε αυτή τη διαδρομή ανθρώπους που ίσως να μην έφταιξαν ή ακόμη και να έφταιξαν τώρα πια ξέρετε ότι το «play» το πατήσατε εσείς πρώτοι.
Αφού αδειάσουμε με συγνώμη και συγχώρεση αναζητάμε πόσο θυμό έχουμε για όλο αυτό το πρόβλημα και αλλάζουμε τον τρόπο και το συναίσθημα με αγάπη και αποδοχή.
Το επόμενο βήμα είναι να ρωτήσουμε τη σοφή και υπέροχη εσωτερική μας δύναμη ποιος είναι ο τρόπος που μπορεί το πρόβλημα να σταματήσει να υπάρχει.
Σε αυτό το βήμα βοηθοί μας είναι η προσευχή, ο διαλογισμός η μυστική λέξη και η νέα μας εκπαιδευτική διαδρομή η οποία θα μας οδηγήσει στην ίαση του προβλήματος θα έρθει.
Έτσι θα περάσετε στην νέα χρονιά χωρίς τα κατάλοιπα αυτής .
Ξεκινήστε την διαδρομή κάθαρσης για να βιώσετε μία χρονιά γεμάτη από πληρότητα. Και τώρα έχετε μία επιβεβαιωμένη σοφία, μία σοφία που σας έδειξε με ποιο τρόπο δημιουργήσατε τα προβλήματα, άρα ξέρετε πώς να μην δημιουργήσετε άλλα, αλλά και τον τρόπο να φέρετε σε ισορροπία και όλα τα υπόλοιπα.

Καλή χρονιά εύχομαι σε όλους και η νέα χρονιά να είναι μία χρονιά Πνευματικής στάσης για όλους μας και έτσι η λαίλαπα του εγώ να πεθάνει για πάντα. 

ετικέτα ( αναγέννηση ) 

Δωροθέα