Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015

Το παράπονο…

Όπως είπε ο αγαπητός Osho, ο καθένας μπορεί να λέει κάτι για μας, αλλά δεν το λέει για μας στην πραγματικότητα αλλά για τον ίδιο του τον εαυτό. Γιατί είναι αδύνατον κάποιος να γνωρίζει εμάς τόσο καλά.


Έτσι μέσα στους χαρακτηρισμούς που δίνουμε προς τους άλλους αφορούν εμάς. Όταν κάποιος μας χαρακτηρίζει αφορά εκείνους. Αυτό αφορά εξίσου και τους θετικούς αλλά και τους αρνητικούς χαρακτηρισμούς. Δεν είναι απλό και εύκολο αυτό να το αποδεχτούμε και να το παραδεχτούμε. Αλλά αν το αναζητήσουμε σε βάθος θα δούμε ότι έτσι είναι. Όταν με ευκολία αναγνωρίζω κάτι, για να το αναγνωρίσω θα πει ότι το ξέρω. Οπότε για να το ξέρω θα πει ότι το έχω κι εγώ. Το πώς και με ποιο τρόπο το έχω είναι μία διαδικασία που μπορεί να πάρει καιρό. Είναι από τους βασικούς δρόμους της αυτογνωσίας, μέσα από την αυτοπαραδοχή και την αυτοπαρατήρηση για μήνες ή και χρόνια.
Το ίδιο γίνεται και με το παράπονο. Όταν έχω ένα παράπονο από κάποιον, ας αναζητήσω που έχω παράπονο με τον εαυτό μου. Γιατί το κάθε παράπονο έχει κρυμμένο μήνυμα για μένα.
Αν έχω παράπονο ότι δεν μου δίνουν σημασία, ότι δεν με σκέφτονται, ότι δεν με νοιάζονται.. ας αντιστρέψω την ερώτηση- διαπίστωση. 

Μου δίνω σημασία ? Με σκέφτομαι ? Με νοιάζομαι ? Όχι επιφανειακά αλλά ουσιαστικά. Με φροντίζω ?
Αν περιμένουμε να δούμε την αλήθεια, θα καταλάβουμε ότι αυτά που λέω για τους άλλους, τελικά τα λέω στον εαυτό μου. Με τον εαυτό μου και από τον εαυτό μου έχω παράπονα.
Απλώς είναι πιο εύκολο να τα «ρίχνω» στους άλλους.
Για κάθε μου παράπονο λοιπόν πρώτα ας το αναζητήσω σε μένα, πρώτα ας αναλογιστώ γιατί δεν με φροντίζω όπως θεωρώ ότι μου αρμόζει ?
Πώς μπορώ να ξεκινήσω την φροντίδα μου ?
Όταν βάλω αυτόν τον οδηγό στην ζωή μου, τότε ο σεβασμός θα γεννηθεί από μένα για μένα. Αυτό θα αρχίσω να το εκπέμπω και από εκεί και μετά όλα θα αλλάξουν γύρω μου. Γιατί είναι πολύ όμορφο να φτάσουμε στο σημείο της αγάπης προς εμάς.

Δίνω λοιπόν στον εαυτό μου την φροντίδα που του αξίζει μέσα από την ουσία μου. Η βασική βελτίωση όλων των σχέσεων μου ξεκινά από τη σχέση μου με τον ίδιο μου τον εαυτό. Ο άνθρωπος που δεν έχει ισορροπία και αρμονία με τον εαυτό του και βιώνει την αποξένωση από τον ίδιο, δεν μπορεί να έχει αρμονική σχέση με κανέναν. 

ετικέτα ( ελευθερία ) 

Δωροθέα