Δευτέρα, 22 Ιουνίου 2015

Λάθος ή σωστές επιλογές ?

Αλήθεια ποιος τα ορίζει αυτά ? Ποιος ορίζει μία επιλογή μας είτε ως λάθος, είτε ως σωστή ? Πώς είμαστε σίγουροι για το αν μία επιλογή μας είναι λάθος ή σωστή ? Μήπως από το αποτέλεσμά της ? Και ποιος μας λέει, ότι το αποτέλεσμα είναι αυτό, που μας δείχνει το σωστό ή το λάθος, απαραίτητα ? Μήπως αυτό το αποτέλεσμα είναι μία παγίδα και έτσι μέσα από αυτή την παγίδα φτάνουμε σε συμπεράσματα, τα οποία μας καθορίζουν τη ζωή μας ?


Υπάρχει άραγε περίπτωση, που ένα αποτέλεσμα μπορεί να μας πλανέψει και να μας δώσει λάθος εντύπωση για μία επιλογή μας ? Έτσι εμείς μέσα από το αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στην συνέχιση της επιλογής και αυτή να μας οδηγήσει σε έναν δρόμο που δεν μας ανήκει ?
Πόσοι γάμοι δεν στηρίχθηκαν σε αυτό τον δρόμο ? Πόσα παιδιά δεν γεννήθηκαν από αυτόν τον δρόμο ? Πόσες επιλογές σπουδών ή επαγγελμάτων δεν επιλέχθηκαν από το αποτέλεσμα ? 

Πώς το αναγνωρίζουμε άραγε αυτό ? Μα φυσικά από το σώμα μας. Ο μόνος που μας δείχνει με απόλυτη ακρίβεια αν μία μας επιλογή ήταν σωστή ή λάθος είναι αυτός ο σύμμαχός μας. Μπορεί για παράδειγμα η επιλογή μου για ένα επάγγελμα ή για μία δουλειά να με έχει οδηγήσει στο αποτέλεσμα να έχω χρήματα, τόσα όσα θεωρώ την επιλογή μου σωστή. Όμως το σώμα μου να μου δίνει πόνο στη μέση, πυρετούς, αδιαθεσίες, κρίσεις πανικού, ψυχολογικά προβλήματα, αρρυθμία στην καρδιά, νευροπίεση κλπ. Εμείς δεν θα δώσουμε καμία σημασία στο σώμα μας, αφού έχουμε καλυφθεί από το αποτέλεσμα της εργασίας μας και δεν θα πάει ποτέ το μυαλό μας, ότι με κάποιο τρόπο μας συμπιέζουμε. Θα ορίσουμε ως σωστή την επιλογή της δουλειάς μας, μόνο από το οικονομικό. Αλλά δεν θα δούμε ούτε τις αντιστάσεις του σώματός μας, αλλά φυσικά δεν θα δώσουμε και σημασία στην αποξένωση που μπορεί να μας προκαλεί η επιλογή αυτή. Η οποία μας αποξενώνει από τους ίδιους μας τους εαυτούς και τους άλλους γύρω μας. Κλειδώνουμε τόσο πολύ, κλείνουμε δηλαδή τόσο πολύ τα «αφτιά» της εσωτερικής μας φωνής, που δεν θέλουμε να ακούσουμε τις ενστάσεις.
Όπως μπορεί να δούμε ως λάθος επιλογή εκ του «κακού» αποτελέσματος για ένα μας ταξίδι που ήταν να πάμε αλλά δεν έγινε, μία σχέση που επενδύσαμε επάνω της και δεν είχε τα αποτελέσματα που εμείς θέλαμε ή περιμέναμε. Αυτό εμείς το αξιολογούμε έτσι, πάλι με οδηγό την λογική μας. Όμως όλο αυτό μπορεί να έγινε έτσι, για την δική μας προστασία, από μία Ανώτερη Πηγή. 


Οπότε πριν καθορίσουμε μία επιλογή μας είτε ως σωστή, είτε ως λάθος, ας αναρωτηθούμε: - Ποια είναι τα κριτήρια που εμένα με οδηγούν να κρίνω και να αξιολογώ την επιλογή μου ? Μήπως τα κριτήρια αυτά έχουν να κάνουν με το, τι γίνεται συνήθως στους άλλους ? Μήπως με κάποιο τρόπο αγνοώ το δικό μου κομμάτι και τον δικό μου δρόμο? Μήπως το σωστό και το λάθος που βάζω στην κάθε μου επιλογή είναι όντως μία παγίδα δέσμευσης? Μία δέσμευση που δεν μου επιτρέπει την ευελιξία του, ναι είμαι άνθρωπος! Έτσι μήπως θα ήταν πιο ανθρώπινο τις επιλογές μου να μην τις οριοθετώ ως σωστές ή λάθος ? Μήπως αυτή η αξιολόγηση του άριστα 10, που είχα από το σχολείο, δεν ισχύει για την ζωή μου πάντα ? Μήπως τα κριτήρια του σωστού, κρύβουν και κριτήρια λάθους και μήπως τα κριτήρια του λάθους κρύβουν και κριτήρια σωστού ? Έτσι κάθε μου επιλογή, μήπως τα έχει όλα ? 

ετικέτα ( ελευθερία ) 

Δωροθέα