Τρίτη, 5 Απριλίου 2016

Γράφουμε εξετάσεις.

Η περίοδος των εξετάσεων είναι για όλα τα παιδιά μία κατάσταση γεμάτη από άγχος, φόβο και πολύ μελέτη.
Κάθε γνώση που έχει ειπωθεί βρίσκεται μέσα στον καθένα μας, γιατί ο καθένας από εμάς όπως έχει την περιφερειακή όραση, έχει και την περιφερειακή ακοή. Δηλαδή ο ακουστικός μας πόρος, λαμβάνει ήχους και μέσα από την υποσυνείδητη διεργασία τους αποθηκεύει σε ανάλογο σημείο.


Έτσι επειδή όλη η γνώση που ξεκινάει να μελετήσει ο κάθε μαθητής βρίσκεται μέσα του, το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι μέσα από την αναζήτηση, δηλαδή επανάληψη να την φέρει στην επιφάνεια από το υποσυνείδητο στο συνειδητό.
Όμως το άγχος, το στρες, ο φόβος είναι δυνάμεις που απωθούν την γνώση να ανέβει στην επιφάνεια του συνειδητού. Και γι’ αυτό νομίζουμε ότι θέλει κόπο για να έρθει η γνώση στα «χέρια» μας.
Ο εγκέφαλός μας, έστω και μία φορά να ακούσει κάτι το αποθηκεύει. Ο λόγος που εμείς δεν το θυμόμαστε είναι γιατί δεν ξέρουμε σε ποιο σημείο της «αποθήκης» μας βρίσκεται. Και κατά τη διάρκεια που θα κάνουμε την μελέτη μας για επανάληψη, με οδηγούς, το φόβο, το στρες και το άγχος, το μόνο που κάνουμε είναι να έρθει στην επιφάνεια ένα μικρό κομμάτι της γνώσης αυτής.
Άρα σε κάθε εξεταστική μας περίοδο και κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας μας, το πρώτο που κάνουμε είναι να αναγνωρίσουμε αυτά τα τρία βασικά αποτρεπτικά, το άγχος, το στρες και τον φόβο.
Πριν από κάθε μας μελέτη λοιπόν βγάζουμε κάθε ένταση από το μυαλό μας και το σώμα μας.
Ένας τρόπος είναι πριν την μελέτη μου να χαλαρώσω από 10 λεπτά μέχρι και μισή ώρα ακούγοντας κλασική μουσική σε χαμηλή ένταση. Κάθομαι σε καρέκλα, σε πολυθρόνα ή ακόμη και στο πάτωμα. Κλείνω τα μάτια μου και εστιάζω στην αναπνοή μου. Αν νιώθω την ένταση από το άγχος, τον φόβο και το στρες εξηγώ με θετικές δηλώσεις το μέσα μου ότι όλα θα πάνε καλά, ότι την γνώση την έχω, ότι μπορώ να καταφέρω το καλύτερο.
Ύστερα από αυτή την παραπάνω διαδικασία ξεκινάω τη μελέτη μου, όπου πάλι επιλέγω η κλασική μουσική να ακούγεται πολύ σιγά, ίσα που να την ακούω. Έτσι η κλασική μουσική θα απορροφά την ένταση από το όποιο στρες θα ετοιμάζεται να εκδηλωθεί.
Αν νιώσω την ανάσα μου να γίνεται έντονη, η οποία μου δείχνει πάλι το στρες- φόβο- άγχος, σταματάω το διάβασμα και αφήνω το βλέμμα μου να περιπλανηθεί στο πουθενά. Αν έχω την δυνατότητα να βγω να περπατήσω ή να χορέψω ή να τραγουδήσω εκεί μέσα στο σπίτι μου, ας το κάνω. Γιατί το στρες μπλοκάρει το νευρικό μας σύστημα το οποίο έρχεται σε ισορροπία μέσα από αυτές τις κινήσεις, περπάτημα, χορό και τραγούδι.
Παράλληλα μπορώ να ενισχύσω και να ενεργοποιήσω τον εγκέφαλό μου με τη σοκολάτα και τη ζάχαρη. Η ζάχαρη και η σοκολάτα ενεργοποιούν τον εγκέφαλο και παράλληλα ρυθμίζουν την γλυκόζη στο αίμα. Η σοφή χρήση της σοκολάτας και της ζάχαρης φέρνουν τον οργανισμό σε μία αρμονία. Δεν θεωρείται τυχαία η σοκολάτα ως τροφή των Θεών. Οπότε ένα σοκολατάκι μπορεί να μοιάζει μικρό, όμως η ενεργοποίηση που θα δώσει στον εγκέφαλο είναι τεράστια.  Παράλληλα μπορούμε να καταναλώνουμε μπανάνα καθημερινά καθώς η μπανάνα είναι αυτή που φέρνει το εσωτερικό μας κομμάτι σε μία ευφορία.
Κατά τη διάρκεια της μελέτης μας, καλό είναι να έχουμε ησυχία στον χώρο μας και να αποφεύγουμε ακούσματα που προκαλούν παραπάνω στρες, ένταση και άγχος.
Και λίγο πριν πάμε να γράψουμε εξετάσεις, μπορούμε να μασήσουμε μία τσίχλα η οποία θα μας βοηθήσει απόλυτα στο στρες της στιγμής. Την οποία τσίχλα μπορούμε να την μασάμε και την στιγμή που γράφουμε. Είναι μία αντιστρές διαδικασία και φέρνει ηρεμία στο νευρικό μας σύστημα.

Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά του κόσμου.

ετικέτα ( τέχνη ζωής ) 

Δωροθέα