Πέμπτη, 4 Μαΐου 2017

Έλαιον δε αμαρτωλού μη λιπανάτω την κεφαλή μου.

Έλαιον δε αμαρτωλού μη λιπανάτω την κεφαλή μου
( στοίχος 5 από τον ψαλμό 140).
Δηλαδή ο διάβολος για να παγιδέψει τον άνθρωπο και να τον σύρει στο μέρος του με ευκολία, τον καλοπιάνει πρώτα από την κεφαλή. Δηλαδή από τις επιθυμίες του μυαλού του.

Και αλείφει την κεφαλή, δηλαδή την διάνοια, μυαλό, σκέψεις με το έλαιο της φιληδονίας. Καθώς κάθε επιθυμία που δημιουργείται μέσα από το μυαλό είναι «φίλη» της απόλαυσης και η φίλη της απόλαυσης δεσμεύει και φυλακίζει τις αισθήσεις του ανθρώπου. Και ο άνθρωπος γίνεται έρμαιο των παθών του.
Και έτσι ο διάβολος παγιδεύει τις αισθήσεις μας, μέσα από τις επιθυμίες μας, μας τις πραγματοποιεί και νομίζουμε ότι  αυτό είναι έλαιο. Αλλά δεν είναι έλαιο, είναι πίσσα πικρή. Γιατί η επιθυμία που γίνεται πραγματικότητα με οδηγό τον διάβολο, που μοιάζει με έλαιο, λίγο αργότερα γκρεμίζεται και μας γεμίζει με πίκρα. Καθώς ότι δεν έχει μέσα του Θεό, δεν είναι στέρεο και ασφαλές.
Οπότε κάθε επιθυμία τέτοιου τύπου που υπάρχει μέσα στον άνθρωπο τον εγκλωβίζει, τον φυλακίζει και τελικά τον εξουσιάζει. Η διάνοια του ανθρώπου θα δεχτεί την προσβολή από την κορυφή του κεφαλιού, «ευχαρίστως», αν κυριαρχείται από επιθυμίες του μυαλού.
Χωρίς ο άνθρωπος να μπορεί να διακρίνει την προσβολή του διαβόλου, θα νιώσει ευχάριστα με την πραγματοποίηση της επιθυμίας του.
Με οδηγούς τις επιθυμίες μας, που γεννιούνται από το μυαλό, ο διάβολος σταδιακά από την κορυφή του κεφαλιού, μεταφέρεται στην καρδιά. Και αν ριζώσει στην καρδιά οδηγεί μετά τον σκλαβωμένο άνθρωπο και τον έχει υποχείριο του. Και τότε οι αισθήσεις του ανθρώπου προσβάλλονται από τα πάθη. Οι αισθήσεις δεσμεύονται και οι επιθυμίες «χορεύουν» με τα πάθη.  Ριζώνει στην καρδιά η φιληδονία και όλα είναι εύκολα για τον διάβολο.
Γι’ αυτό να ζητάμε από τον Θεό κάθε μέρα, κάθε λεπτό :
Έλαιον δε αμαρτωλού μη λιπανάτω την κεφαλή μου, Θεέ μου.
Έτσι ο Θεός, θα μας διδάξει με ποιον τρόπο να φύγουμε από τις επιθυμίες που γεννά το μυαλό μας, για να μην πέσουμε στα δίχτυα του άλλου.

ετικέτα ( πνευματικότητα ) 

Δωροθέα + Νηπτική Θεωρία Λόγος ΙΘ’